Pagina's

zaterdag 20 december 2014

Beetje bezig met ... expressie-circuit

Het is even geleden maar in november was ik hulpmoeder tijdens het expressie-circuit op de school van de meisjes. Op 3 vrijdagmiddagen had ik de leiding over een groepje van zes kinderen (ook meisjes) dat uit de creatieve keuzelijst voor "stempelen" had gekozen. Uiteindelijk werd het meer dan stempelen alleen.....

De eerste middag begonnen we met het gutsen van gummen tot stempels.

 

Voor de uitleg gebruikte ik het instructie-vel dat ik ook op de Kalligrafiebeurs in april gebruikte.
(Als jij deze instructie ook handig vindt, mag je hem gebruiken, mits je mijn naam er bij vermeldt! :-) )

 

Het waren ijverige meisjes, twee uit groep 8 (ongeveer 11-12 jaar) en vier uit groep 6 (9-10 jaar).

 

De gutsen zijn van school (uit de tijd dat er nog in linoleum werd gegutst) en gleden als mesjes door de boter.... eh gum.
Vogeltjes van A. en S. uit groep 8
De juf van groep 7 had nog aan het Maxi-meisje gevraagd of ze niet creatief bij haar mama in het groepje wilde. Nee hoor, dat hoefde voor haar niet. (Want dat kan ze thuis natuurlijk ook!)


Kat van E. uit groep 6

Olifantje van É. uit groep 6
Vogeltje van L. (groep 6)
Hondje van C. ook groep 6

Het Midi-meisje daarentegen had wel graag bij mij in het groepje gewild, maar dat kon niet, want het was niet voor groep 5. Maar toen liet ze toch maar een briefje achter in mijn spulletjes.... #lief


Op de 2e vrijdagmiddag bedrukten we vellen met een gelliplate. Een gelliplate is een plaat van gelatine die gebruikt kan worden voor monoprints. Erg leuk om te doen!


Het was even wennen, maar daarna waren de resultaten prachtig!


Vooral de neon verf was natuurlijk populair. Want ja.... meisjes hè, dan heb je dat!




De derde en laatste vrijdagmiddag werd gebruikt om de vellen van de vorige week in te binden, de laatste stempeltjes te maken en de bladzijden van het boekje te bestempelen met de zelfgemaakte stempels. En met die van mijzelf.

Boekje van S.
Boekje van A.
Het was voor mijzelf een geslaagd project en voor herhaling vatbaar. Ik heb weer veel geleerd en lol gehad. En de meiden hopelijk ook. Zo tussendoor hoorde ik het ene meisje nog tegen de andere zeggen dat het eigenlijk "veel leuker was dan dat ze had verwacht!". Mooi compliment, steek ik in mijn zak! :-)

4 opmerkingen:

Rensina Steursma zei

Oh wat leuk om zo een workshop te mogen geven op de school van je kids.
Ook leuk voor een kinderfeestje, je kunt wel workshopleidster worden haha.
Leuk ook je instructieblad.
Fijn weekend, Rensina!

Unknown zei

Dat is zeker een geslaagd project, als ik de foto´s en de resultaten zie.

Groetjes Marlies

Nicole Orriëns zei

Ik vind het allemaal mooi geworden. Leuk dat ze allemaal zo goed mee deden! Ik heb ooit eens een techniekles moeten geven, en dat vond ik erg pittig als moeder.

Huisvlijt

Unknown zei

geweldig...wat leuk om te zien

Een reactie posten

Bedankt voor je berichtje!